Železnice Srbije dobile su novog direktora, doduše u statusu vršioca dužnosti. Vlada je na poslednjoj sednici na čelo ovog preduzeća postavila Gorana Adžića, koji je dosad bio u "Infrastrukturi železnice". Pre mesec i po dana ostavku na ovu poziciju podneo je Miroslav Stojčić, jedini od četiri direktora železničkih preduzeća koji je izabran na javnom konkursu. Vlada naslednika nije birala javnim pozivom. Na istoj sednici Vlada je razrešila dužnosti Stojčića i još dva izvršna direktora iz Odbora direktora ove kompanije. Razrešeni su Nenad Kecman, koji je otišao u penziju i Rajko Ković. Ković je razrešen, jer po zakonu sada direktor sam bira i imenuje najbliže saradnike.
Železnice Srbije dobile su novog direktora, doduše u statusu vršioca dužnosti. Vlada je na poslednjoj sednici na čelo ovog preduzeća postavila Gorana Adžića, koji je dosad bio u "Infrastrukturi železnice".
Pre mesec i po dana ostavku na ovu poziciju podneo je Miroslav Stojčić, jedini od četiri direktora železničkih preduzeća koji je izabran na javnom konkursu. Vlada naslednika nije birala javnim pozivom.
Na istoj sednici Vlada je razrešila dužnosti Stojčića i još dva izvršna direktora iz Odbora direktora ove kompanije. Razrešeni su Nenad Kecman, koji je, kako "Novosti" saznaju, otišao u penziju i Rajka Kovića. Ković je razrešen, jer po zakonu sada direktor sam bira i imenuje najbliže saradnike.
Prethodni direktor ostavku je podneo krajem februara, pošto mu je mandat istekao 17. januara ove godine, a nadležni se dotad nisu oglasili da li će postavljati naslednika. Upravljanje kompanijom bilo mu je otežano činjenicom da Vlada nije usvojila novi statut preduzeća, a imovina i račun su blokirali izvršitelji zbog tužbi radnika. Novi direktor veruje da će problem rešiti.
- Ne bih se prihvatio pozicije i ovog posla da ne verujem da ćemo rešiti problem - rekao je u utorak Goran Adžić za "Novosti".
- Nadamo se da je rešenje na pomolu. Mi ćemo uraditi sve što je u našoj moći. U međuvremenu je usvojen novi statut preduzeća. Ima niz novina. Jedna od njih je da će skupština preduzeća ubuduće brojati pet, umesto 15 članova. Vlada je ranije imenovala izvršne direktore, a sada je to u nadležnosti direktora.
Posle raspodele nadležnosti među železničkim preduzećima, "Železnicama Srbije" su pripali dugovi i imovina. Račun im je trenutno u blokadi od oko 762,7 miliona dinara i to zbog 8.000 sudskih sporova povodom smenskog rada, toplog obroka i regresa. Rešenje je treblo da bude prodaja imovine, a potom bi se sklopili sporazumi o reprogramu duga. Preduhitrili su ih, međutim, izvršitelji koji su stavili zabranu raspolaganja i oni je prodaju.
Imenovanja
Vlada Srbije i dalje preferira postavljanje vršilaca dužnosti. Na poslednjoj sednici ubedljiva većina kadrovskih rešenja nije imenovana u pun mandat. Postavljeno je čak 26 vršilaca dužnosti u raznim institucijama, a svega četiri rešenja nemaju "privremeni" atribut.
Pozivi bez raspleta
Konkursi za izbor direktora tri železnička preduzeća, "Srbija voza", "Srbija kargo" i "Infrastrukture železnice", Vlada je raspisala pre skoro dve godine, krajem maja 2017. Ti konkursi do danas nisu zaključeni, najbolji kandidati nisu izabrani, a kompanijama upravljaju vršioci dužnosti.